شمار مبتلایان به هپاتیت B در کهگیلویه و بویراحمد بیش از میانگین کشوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: آمار بیماران مبتلا به هپاتیت B در کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش ایسنا، «اورنگ ایلامی» در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویر احمد افزود: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ۶۳۰۰ پرسنل دارد که ۳۲۰۰ نفر از این افراد را بانوان تشکیل می‎‌دهند.

وی با بیان این‌که ۱۲۵۵ پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی استان مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: ۳۲۸ کارشناس مامایی در استان فعالند ‌که ۲۱۰ نفر از آن‌ها در مناطق روستایی مشغول به خدمت‌رسانی بوده و در سطح دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز ‌۶۴ متخصص زن فعالیت می‌کنند.

ایلامی تصریح کرد: از مجموع ۱۳۰ پزشک عمومی در مرکز استان، ۷۵ پزشک عمومی زن نیز در مراکز درمانی فعالیت می‌کنند ‌و ‌۳۰۳ ‌دانشجوی پزشکی زن در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این‌که ۱۵ دانشجوی دستیار زن و ۱۶ دانشجوی دستیار مرد نیز در استان مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: در سال ۸۵ یک تحقیقی در کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با جمعیت در خطر ویروس‌های هپاتیت B، هپاتیت C و ویروس ایدز انجام شد که استان شاخص‌های متفاوتی نسبت به کشور داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: شاخص کهگیلویه و بویراحمد در ویروس هپاتیت (B)، چهار برابر میانگین کشوری بود ‌اما در ‌ارتباط‌ با هپاتیت C و ویروس ایدز پایین‌تر از میانگین کشوری شد.‌

وی در ارتباط با افزایش سرطان دهانه رحم زنان خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته در سنین کودکی بانوان واکسنی به آنها تزریق شده و در آینده آمار افراد مبتلا به این سرطان در این کشورها کاهش پیدا می‌کند و می‌توان تزریق اجباری این واکسن را در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان این‌که نقش و جایگاه زنان بسیار مهم است، اضافه کرد: در کشورهای مدرن بحث بیمارستان تخصصی زنان مورد توجه است اما در کشورمان با توجه به مشکلات مالی دولت، می‌توان کلینیک تخصصی زنان را مورد توجه قرار داد تا با تأسیس این کلینیک‌ها بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات این حوزه کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *