بهترین روش ها برای رهایی از اضطراب

هنگامی که دچار استرس و اضطراب می شوید به مکانی ساکت و دور از هیاهو بیروید و پلک هایتان را روی هم بگذارید و چند دقیقه از طریق بینی خود اقدام به نفس کشیدن کنید. سعی کنید به آرامی نفس عمیق بکشید یا برعکس این عمل را انجام دهید یعنی سریع و کوتاه نفس بکشید، این عمل به شما کمک می کند تا کمی از اضطراب شما کاسته شود.
اضطراب بیش از حد در مورد مسائلی چون پول، کار و روابط می‌تواند اثرات کوتاه مدت مانند سردرد و بی‌خوابی و همچنین اثرات طولانی مدت مانند ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و حافظه، داشته باشد. تحقیقات نشان داده حتی به اندازه ۶۰ ثانیه دست کشیدن از یک کار سخت می‌تواند به طور چشمگیری از اضطراب کاسته و بازدهی را افزایش دهد
محققان معتقدند می‌توان با ترفندهای زیر از عوارض اضطراب راحت شد:
۱۰ دقیقه مدیتیشن
یکی از بهترین روش ها برای کاهش استرس و اضطراب استفاده از مدیتیشن است. شما در هر مکانی که باشید می توانید از مدیتیشن استفاده کنید تا برای مدتی از استرس و اضطراب شما کاسته شود.
تمرکز روی تنفس
در مواقع اضطراب، در مکانی ساکت نشسته، چشم‌هایتان را ببندید و ۲ تا ۳ دقیقه از طریق بینی‌تان به آرامی ‌نفس بکشید یا برعکس تنفس‌های کوتاه و تند داشته بکشید.
تنفس از شکم
با چشمانی بسته، بنشینید و یک دست خود را روی شکم و دست دیگرتان را روی سینه تان بگذارید و از طریق شکم تان نفس بکشید. بدین ترتیب اکسیژن بسیاری وارد شش‌هایتان کرده و آرام می‌شوید.

دکتر سلام

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *