جراحی اسلیو برای چاقی/بخش دوم

بخش دوم : آمادگی قبل از جراحی اسلیو معده
به احتمال زیاد زمان عمل جراحی برای صبح زود برنامه‌ریزی می‌شود. با این حال، این موضوع تا حدی به برنامه جراح و بیمارستان بستگی دارد. از دو هفته قبل از عمل اسلیو معده باید به رژیم غذایی مربوط به قبل جراحی توجه کرد. رعایت رژیم غذایی پیش از عمل بسیار مهم است، زیرا کمک می‌کند تا با کاهش حجم کبد و امکان دسترسی راحت‌تر به معده خطرات احتمالی حین عمل کاهش یابد. از شب قبل از موعد عمل باید ناشتا ماند و از خوردن و آشامیدن پرهیز کرد. در صورت خوردن هر چیزی عمل جراحی به دلیل احتمال استفراغ و بازگشت محتویات معده درون ریه و مسدود شدن راه هوایی لغو خواهد شد، زیرا این مسئله می‌تواند کشنده باشد و یا منجر به پنومونی شود. حتی جویدن آدامس، نوشیدن آب، جویدن تنباکو یا مصرف دارویی که توسط جراح تأیید نشده است نیز ممکن است باعث لغو عمل جراحی شود.
پرونده پزشکی با توجه به آزمایش‌های کنترلی قبل از عمل و رضایت‌نامه بیمار مبنی بر پذیرفتن خطرات و عوارض احتمالی تکمیل می‌شود. بیمار لباس اطاق عمل پوشیده و جواهرات و اجسام همراه خود را خارج می‌کند. یگ رگ باز برای مواقع لزوم تزریق دارو یا سرم درمانی گرفته می‌شود و سپس فرد به اطاق عمل منتقل می‌گردد.
نحوه‌ی جراحی اسلیو معده
پس از ورود فرد به اطاق عمل و وصل کردن دستگاه‌های کنترل نبض و ضربان قلب با گذاشتن ماسک اکسیژن و تزریق ماده‌ی بی‌هوشی طی چند ثانیه فرد را آماده جراحی می‌کنند. این عمل جراحی می‌تواند با کمک ایجاد یک برش بزرگ در شکم (روش باز) و یا ایجاد چند برش کوچک و با کمک استفاده از ابزار‌های کوچک و یک دوربین برای هدایت جراحی (روش لاپاروسکوپی) انجام شود. در این روش بیش از نیمی از معده برداشته می‌شود و فقط یک معده‌ی لوله‌ای عمودی به اندازه یک موز باقی می‌ماند. سپس معده و شکم از جایی که برش خورده است بخیه و بسته می‌شود.

https://t.me/FattyLiverIr

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *