ریشه کنی هپاتیت c در کشور تا ۱۴۱۰

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، دکترسیدمؤید علویان که در همایش یک روزه تازه های کبد در شیراز با بیان این که با داروهای جدیدی که درکشوربرای درمان بیماری هپاتیت cبومی سازی شده و دراختیار بیماران قرارگرفته این بیماری درمان قطعی می شوند،گفت: این تعهد را می دهیم که تاسال ۱۴۱۰بیماری هپاتیت سی را درایران ریشه کن کنیم.
وی بااشاره به این که استان گلستان و سیستان و بلوچستان بیشترین آمار مبتلایان به این ببماری را داشته اند و اکنون تا حد چشم گیری کاهش یافته است، گفت: بیماری هپاتیت نوع بی نیز قابل کنترل است و نوع سی به صورت قطعی درمان می شود.
دکترعلویان مصرف نوشابه های شیرین گازدار ، فست فودها ومکمل های نیروزا که درباشگاه های بدن سازی استفاده می شود را دشمن درجه یک کبد دانست و افزود: کبدچرب در مردم زمینه ساز بسیاری از بیماری ها بویژه بیمارهای قلبی عروقی و کبدی است و هپاتییت نیز از جمله بیماری هایی است که ناشی از کبد چرب است.
وی ورزش ، تغییر رژیم عذایی مناسب و پرهیز از رفتارهای پرخطر جنسی و اعتیاد را از جمله راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری هپاتیت دانست و گفت: با انجام ازمایش می توان از وجود این بیماری ویروسی دربدن مطلع شد.
رییس شبکه هپاتیت ایران درادامه با اشاره به عزم جهانی برای ریشه کنی هپاتیت c در دنیا گفت: با تصمیم دولت آمریکا مبنی بر منع ورود ایرانیان و بویژه پزشکان ایرانی به کشور امریکا جان ۱۷۰ میلیون بیماری که در جهان به این بیماری مبتلا هستند به خطر خواهد افتاد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *