هشدار درمورد شیوع هپاتیت در کودکان کار

رئیس شبکه هپاتیت کشور از اجرای برنامه شناسایی کودکان کار در سطح تهران در ابتلا به هپاتیت خبر داد و گفت: حداقل شیوع هپاتیت در کودکان کار و خیابانی به دلیل اینکه رفتارهای پرخطری دارند، دو تا سه برابر جمعیت عادی کشور است.

به گزارش افکارنیوز، سید مؤید علویان در مورد شیوع هپاتیت در کودکان کار و خیابانی، گفت: اگر بخواهیم در مورد وضعیت شیوع و بروز این بیماری در کودکان کار صحبت کنیم، باید اعلام کنیم که میزان شیوع هپاتیت از نوع سی  و بی  به مراتب بیشتر از جمعیت عادی کشور است.

وی ادامه داد: حداقل شیوع هپاتیت در کودکان کار و خیابانی به دلیل اینکه رفتارهای پرخطری دارند، دو تا سه برابر میزان هپاتیت در جمعیت عادی کشور است.

علویان ادامه داد: ولی نگاه علاج‌گونه به این گروه این است که کودکان کار کمتری داشته باشیم تا رفتار پرخطر کمتری داشته باشند.

رئیس شبکه هپاتیت کشور افزود: از سوی دیگر بیمه‌ها نیز باید حمایت‌های کافی و لازم را از این گروه پرخطر داشته باشند تا در خیابان‌ها در معرض ابتلا به هپاتیت قرار نگیرند. کشور ما نباید کودکان خیابانی داشته باشد، درحالی که اینگونه نیست و حتی در سریال‌ها و فیلم‌ها هم این موضوع به نمایش گذاشته می‌شود.

علویان در مورد برنامه‌هایی برای شناسایی این افراد، گفت: شبکه هپاتیت کشور برای تمام افراد پرخطر برنامه شناسایی دارد، اما برنامه اجرایی بر عهده این شبکه نیست و فقط به صورت توصیه و دستورالعمل به سازمان‌های مرتبط مانند کمیته امداد، سازمان بهزیستی و کانون‌های ابتلا عمل می‌کند.

وی همچنین از اجرای برنامه شناسایی کودکان کار در سطح تهران در زمینه ابتلا به بیماری هپاتیت خبر داد و گفت: این برنامه در حال انجام است، اما در زمینه رفتارهای پرخطر نباید انتظار کاهش سریع موارد ابتلا را داشته باشیم، بلکه حتی احتمال افزایش موارد هم وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *