هفتمین همایش باشگاه سلامتی امید روزپنج شنبه هفتم مرداد ماه ۹۵مصادف با روز جهانی هپاتیت  در تالار ایوان شمس با همکاری مجموعه همایش های سلامت و زندگی با موضوع هپاتیت های ویروسی و کبد چرب برگزار گردید.

در این همایش که باحضور حداکثری و پرشورمشتاقان سلامتی  در فضایی شاد و مفرح برگزار شد به اهمیت نقش کبد در بدن، آشنایی با انواع هپاتیت ها وعوامل مؤثر در پیشگیری و انتقال هپاتیت های ویروسی ونیز شیوع روز افزون کبد چرب پرداخته شد.

درهفتمین همایش مشترک علمی و آموزشی باشگاه سلامتی امید و مجموعه همایشهای سلامت و زندگی ابتدا با سخنرانی دکتر محمد روشنی فوق تخصص بیماریهای گوارش و کبد  به اهمیت نقش کبد و عملکرد آن در بدن و همچنین شیوع کبد چرب در جوامع پرداخته شد.

در ادامه، کلیپ های انیمیشنی آموزشی در خصوص هپاتیت و باورهای نادرست جامعه در مورد آن به منظور ارتقای سطح آگاهی افراد نسبت به راههای انتقال این بیماری نمایش داده شد.

پس از نمایش کلیپ های آموزشی، دکتر بیتا بهنوا، متخصص بیماریهای عفونی به شرح هپاتیت های ویروسی، راه های انتقال، پیشگیری و درمان آنها پرداخته و در انتها به سوالات مطرح شده از سوی حضار پاسخ دادند.

بعد از اتمام سخنرانی، کلیپ روز جهانی هپاتیت به نمایش گذاشته شد و بعد از آن فیلم کوتاهی از پروفسور سید مؤید علویان، رئیس شبکه هپاتیت ایران به مناسبت روز جهانی هپاتیت با پیام ضرورت حفظ سلامتی افراد و خود مراقبتی برای حاضران در سالن به نمایش درآمد.

همچنین در این همایش، با سخنرانی متخصصانی از سوی انتقال خون به اهمیت اهدای خون سالم پرداخته شد و با پویش اهدای خون، اهدای زندگی و برپایی کمپی در محوطه سالن همایش مردم به اهدای خون پرداختند.در این همایش، پیام کریستین رونالدو ،بعنوان یکی از اهدا کنندگان دائمی خون، در خصوص اهمیت اهدای خون و خالکوبی نکردن خود پخش شد.

در لابی تالار ایوان شمس نیزبه منظور آگاهی هرچه بیشتر افراد نسبت به هپاتیت های “بی” و “سی” بروشورهای آموزشی توزیع گردید.

افزون بر حضور پیشکسوتان عرصه سینما و تئاتر، اصحاب فرهنگ و قلم، گروه های موسیقی و خوانندگان جوان همچون ارسام و حسین نجفی به هنرنمایی پرداختند.

از ویژگی های برجسته هفتمین همایش باشگاه سلامتی امید و امید انتصاب شایسته استاد جمشید مشایخی و احمدرضا درویش، نویسنده و کارگردان به نام، به عنوان سفیران سلامت بود که با اهدای تندیس سفیر سلامت باشگاه سلامتی امید از آنان تقدیر به عمل آمد.