لازم الاجراء شدن پوشش بیمه سلامت برای تمام آحاد کشور از سوی دولت

سلامت نیوز: نمایندگان مردم در خانه ملت پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور و برخورداری از یارانه دولتی را برای دولت اجبار کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه، ۱۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ماده ۸۶ این لایحه با ۱۷۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده ۸۶ این لایحه در بخش سلامت، بیمه و سلامت زنان خانواده آمده است که دولت مکلف است به منظور تحقق سیاست‌‌های کلی سلامت، تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان سال اول اجرای برنامه اقدامات زیر را براساس سیاست های کلی سلامت به عمل آورد.

همچنین در بند الف ماده ۸۶ آمده است که پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق‌سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع و براساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

در تبصره این بند نیز آمده است که این حق بیمه شامل سرپرست خانواده و کلیه افراد تحت تکفل آنان است.

سلامت نیوز: لازم الاجراء شدن پوشش بیمه سلامت برای تمام آحاد کشور از سوی دولت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *