نوشابه های قندی مرگ آورند

بررسی های جدید نشان می دهند که مصرف نوشابه های قندی سالانه باعث مرگ حدود ۱۸۴ هزار نفر در سراسر جهان می شوند.

برای رسیدن به این نتیجه، محققان اطلاعات مربوط به مطالعات متعدد درباره رژیم های غذایی در سراسر جهان و نیز مطالعات گسترده آینده نگر درباره تأثیر نوشابه های قندی بر شاخص توده بدنی، دیابت تیپ۲ و تأثیر شاخص توده بدنی بر بیماری های قلبی- عروقی، دیابت و انواع سرطان ها را در یک مجموعه گردآورده  و بررسی کردند. آنها از اطلاعات استخراج شده مربوط به مصرف نوشابه های قندی در ۶۲ بررسی ملی رژیم غذایی شامل ۶۰۰ هزار نفر از ۵۱ کشور دنیا در بین سال های ۱۹۸۰-۲۰۱۰ ااستفاده کرد.معیار محققان برای اثبات علت دقیق مرگ،”بار جهانی، بیماری ها، جراحات و عوامل خطر” منتشر شده در سال ۲۰۱۰ است، تحلیلی بین المللی که هرسال به روز می شود.

داده های جهانی حاکی از آن است که مصرف نوشابه های قندی سالانه باعث ۱۳۳ هزار مورد مرگ بر اثر ابتلا به دیابت، ۵ هزار مورد مرگ بر اثر بیماری های قلبی عروقی و ۶۴۵۰ مورد مرگ بر اثر سرطان می شود.

البته مرگ هایی که با نوشابه های قندی در ارتباط هستند، از نظر میزان و درصد در همه کشورها یکسان نیستند، از کمتر از یک درصد در بین افراد بالاتر از ۶۵ سال درژاپن تا ۳۰ درصد در افرادزیر ۴۵ سال در مکزیک، در ایالات متحده سالانه حدود ۲۵ هزار مورد مرگ بر اثر مصرف نوشابه های قندی گزارش شده است.

دکتر داریوش مظفریان سرپرست تیم تحقیق از دانشکده علوم تغذیه های و سیاست گذاری ، می گوید:” نیازی به نوشیدن این نوع نوشابه ها نیست. آنها سالانه باعث وقوع ده ها هزار مرگ در سراسر جهان می شوند و ما باید این نوشابه ها را از منابع غذایی خود حذف کنیم”

نیویورک تایمز۲۰۱۵

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *