شناسایی مدارس در معرض خطر مواد مخدر در خوزستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان از شناسایی مدارس در معرض خطر مواد مخدر استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسین لامی زاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: این دهمین جلسه این شورا در سال جاری است و با توجه به تاکیدات رهبر مبنی بر اجرایی کردن مبارزه با مواد مخدر، امسال در زمینه پیشگیری تمرکز بیشتری کرده ایم.

وی با اشاره به نیاز به تجهیزات و نیروی انسانی در حوزه مقابله با قاچاق مواد مخدر در استان خوزستان تصریح کرد: طبق دستور استاندار خوزستان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در ۲۰ شهرستان استان، فعال شده و تاکنون کارهای خوبی انجام داده اند. با اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز همکاری های خوبی انجام شده و نقشه راه و برنامه ای جهت ارایه آموزش های لازم به دانش آموزان تدوین شده است.

لامی زاده افزود: در این برنامه، مدارسی که در معرض خطر و آسیب مواد مخدر قرار دارند، شناسایی شده اند. تاکنون ۵۰۱ میلیارد تومان برای این طرح به آموزش و پرورش اختصاص داده ایم و در این طرح مقرر شده مقاطع اول و دوم تحت پوشش قرار گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان بیان کرد: با اداره کل بهزیستی خوزستان نیز هماهنگی های خوبی در زمینه مساله اعتیاد و آسیب های دیگری مانند طلاق که ممکن است ناشی از اعتیاد باشد، انجام شده تا مشخص شود چه تعداد خانوار تحت پوشش بهزیستی به علت اعتیاد، طلاق نیز گرفته اند.

وی ادامه داد: در جلسات شورا، بحث HIV و هپاتیت و جلوگیری از کشت خشخاش نیز با جدیت دنبال می شود.

لامی زاده با بیان اینکه کشفیات خوبی در گلوگاه های قاچاق مواد مخدر استان خوزستان در سال جاری به ویژه در محورهای خرم آباد – اندیمشک و فارس – بهبهان داشته ایم، گفت: در دو یا سه ماه اخیر بیش از ۲ تن مواد مخدر در شهرستان بهبهان سوزانده شد. در بحث خرده فروشان و محل های توزیع مواد مخدر نیز کارهای خوبی انجام و بیش از ۱۷ محل توزیع مواد مخدر در استان تخریب شد. همچنین در روز گذشته توسط پلیس مواد مخدر، یک محموله را در کوی رمضان اهواز کشف کرد.

وی با اشاره به کشف و انهدام بیش از ۴ باند مواد مخدر در ماه اخیر در استان خوزستان اظهار کرد: از این تعداد دو باند در نوار مرزی سوسنگرد کشف شده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: در بحث مشارکت های عمومی و مردمی آموزش هایی به سمن ها ارائه می شود و گروه هایی نیز جهت دریافت آموزش های مدنظر به استان فارس اعزام کرده ایم.

وی اظهار کرد: زمانی گفته می شد که بحث اعتیاد به مواد مخدر تنها در افراد بیکار وجود دارد ولی متاسفانه اکنون می بینیم که افراد شاغل نیز دچار اعتیاد می شوند. همچنین در مقطعی می گفتند که فقر موجب اعتیاد می شود اما در حال حاضر فردی که دارای جایگاه اجتماعی خوبی هست نیز اعتیاد دارد. بنابراین از هر سمت و سویی که نگاه می کنیم می بینیم که مساله اعتیاد فارغ از فقر یا جایگاه اجتماعی افراد، به سراغ همه رفته و در همه خانه ها ورود پیدا کرده، زیرا دسترسی به مواد مخدر آسانتر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *